- OverIT è un provider leader in ambito software di Field Service Management - Sistemi evoluti di field service management integrano i moduli della Grid Software Suite dando vita a una visione olistica del digital twin della rete elettrica - Il field service management è di importanza crescente per il mondo delle utility - La creazione di un ecosistema di partner con prodotti complementari è alla base della strategia di Siemens Xcelerator
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Articoli, News, PDF, Prodotti, Webinar su field service.
Siemens dà il benvenuto a OverIT in qualità di nuovo partner dell'ecosistema grid software
Customer Survey: Impact Report 2019
- Redazione
- Articoli/Atti convegno
(in lingua inglese) A field service technician drives three hours to a remote hospital to perform preventive maintenance on an MRI machine. The head of security at an office building calls her maintenance team to fix a broken surveillance camera. An aviation MRO crew waits in a hangar to perform planned service on a 787 jet engine. These service calls require specialized skills, effective logistical coordination, and varying levels of planning. But there's a common goal: Service leaders and their technicians in the field need the right tools and knowledge to keep critical equipment running - and to meet customers' ever - changing expectations for uptime and support. It's all made possible by a solution we call Service Execution Management, a software category that includes both Field Service Management and Asset Service Management.
Dal lubrificante al digitale, guida alla trasformazione dei Service
- Redazione
- Articoli/Atti convegno
(in lingua inglese) Asset-heavy industries tend to focus their digital trasformation efforts, first and foremost, on connecting their machines. That's important, but of little value on its own. To realize the value of digital trasformation, service organizations must evaluate their business goals and prioritize the three pillars of digital service transformation accordingly. Customer experience and equipment uptime using IoT have become increasingly important areas of focus for organizations. The workforce, however, is often overlooked as a driver for transformation, yet it plays a key role in service execution. it is, after all, the workforce that performs the necessary maintenance on equipment and interacts with the customer more than any other business function.
Costi, cause e conseguenze di downtime non programmati
- Redazione
- Articoli/Atti convegno
(in lingua inglese) The management of assets is an ongoing and never-ending struggle for organisations. There are so many different facets and features to successfully maintaining an asset estate that organisations can never take their eye off the ball. One slip-up can cause a potentially catastrophic disaster, or at the very least an episode of unplanned downtime costing vast sums of money and negative brand implications. For these very reasons it is an absolute necessity for organisations to nullify the problems that they are experiencing. Thus far this has been easier said than done. There is such a raft of potential causes of unplanned downtime that it is almost like needing eyes in the back of your head to solve the problems that arise.
I 5 Indicatori Chiave per la Performance del Field Service
- Redazione
- Articoli/Atti convegno
(in lingua inglese) You're under increasing pressure from senior management to boost revenues and cut costs, while maintaining service levels to customers. But, how can you strike the right balance between what appear to be competing objectives? The answer lies in your service organization's first-time fix rate. When you focus on improving this metric, it's like pulling a lever that can simultaneously increase customer satisfaction, reduce operational costs and create new revenue by freeing up technicians to handle more jobs every day.
ServiceMax from GE Digital: la soluzione per il Field Service che migliora la produttività, reddittività
- Andrea Martignoni
- Articoli/Atti convegno
ServiceMax è una soluzione completa per il Field Service Management (FSM), progettata per ottimizzare le attività di assistenza sul campo. È una soluzione software moderna, basata su cloud e mobile, costruita sull’App Cloud Salesforce – di cui sfrutta l’infrastruttura cloud globale, di livello enterprise, permettendo una facile integrazione con qualsiasi sistema ERP e di CRM.
Manutenzione Predittiva: come rendere i servizi predittivi e massimizzare il valore degli asset
- Andrea Martignoni
- Articoli/Atti convegno
(in lingua inglese) Attraverso l’Industrial Internet of Things (IIoT)si sta vivendo una rivoluzione nel mondo dei servizi, è possibile raccogliere un’elevata quantità di dati direttamente dagli assets installati, impensabile fino a qualche anno fa. I servizi si trovano al centro dell’azienda, i dati raccolti servono all’R&D per migliorare funzionalità dei prodotti, il team del field service è in grado di prevenire e predire fermi macchina non pianificati migliorando l’esperienza dei servizi e aumentando i profitti. Digital Tranformation of field service. Outcome- Based offerings. Applications make a platform. Service digital tranformation suite. Proactive service strategies. Complexities of preventive maintenance. Condition based maintenance. The power of combining asset management with service execution.
Field Service Maintenance - come sviluppare un servizio di manutenzione di eccellenza
- Claudio Organtini
- Articoli/Atti convegno
Motori a gas GE’s Type 6 Jenbacher • Flessibilità sui combustibili: Metano e non • Progettata per differenti condizioni ambientali • Soluzioni Flessibili (genset, CHP, container) • Progettazione del motore “Maintenance friendly”
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